Categories

Manufacturers

Code & Code Appsliance
BERINA C PLUS Maximize

BERINA C PLUS

SESUAI UNTUK
- Baby (6 bulan ke atas) - cuma hujung sudu sahaja
- Kanak-kanak (1 tahun ke atas) - cuma 1 sudu teh mencukupi
- Remaja & Dewasa - 1 sachet / 2 sachet

Mengandungi 15 sachet

More details

99 Items in stock

By buying this product you can collect up to 2 loyalty points. Your cart will total 2 points that can be converted into a voucher of RM 1.14.


28 other products in the same category:

Previous
Next

Pastikan anak2 anda telah berBERINA C+ sebelum ke sekolah. Jus minuman sunnah mengandungi 7 jenis herba sunnah kaya dgn VITAMIN C untuk kecerdasan otak dan membina IQ yg tinggi. Bagus utk Minda Anak-Anak. Mana yg tak sempat breakfast pastikan anda bekalkan mereka 2 sachet utk kecergasan tubuh dan minda di waktu pagi dan petang. Mudah dibawa ke mana2 sahaja. Terus diminum dari sachet.

BERFUNGSI UNTUK
~ Prebiotik
~ Tenaga Aktif
~ Minda Sihat Cergas
~ Kuat Daya Ingatan
~ Sel Darah Sihat
~ Immunisasi Badan
~ Nutrisi Semulajadi
~ Elok jika alami sembelit


KHASIAT TERDIRI DARIPADA
1. Delima
2. Madu
3. Kismis
4. Buah Tin
5. Saffron
6. Gam Arab
7. Habbatussauda

Delima
Delima digelar ’superfruit’ mengandungi antioksidan yang unggul diterajui oleh asid ellagik yang berupaya melindungi kalenjar prostat, payu dara, organ paru-paru dan jantung atau sistem kardiovaskular. 
Firman Allah yang bermaksud, " Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima". [Surah al Rahman ayat 68]. Allah menyebut buah delima (rumman) sebanyak 3 kali di dalam ayatNya untuk menunjukkan betapa hebatnya penciptaan Allah itu dan ia juga disebut sebagai buahan daripada syurga.
 
Madu
Mengikut kajian yang dibuat oleh USM, madu lebah asli memang diakui mengandungi Antibakteria, Antifungus, Antivirus, Antioxidant, Anti-inflammatori, Antikancer, Analgesik, Antipyretik, Aphrodisiak, Antifertiliti, Anti-penuaan, Anti-diabetik, Antiseptik, Pengawet, meningkatkan imuniti dan mengurangkan kolestrol. Kandungan Anti-diabetik yang terdapat dalam madu lebah asli tersebut membolehkan pesakit kencing manis menggunakan madu lebah asli sebagai sumber gula dan sekaligus menjadi ubat yang paling mujarab.
 
Kismis
Nabi Muhammad SAW bersabda: “Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan (hempedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyihatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih”.
 
Buah Tin
buah tin juga sangat bermanfaat kepada umat manusia seperti yang diterangkan dalam surah At-Tin (surah ke 95 dalam Al-Quran). Antara khasiat buah tin termasuklah menyingkirkan keracunan (toksin), mencairkan tekak, mengurangkan batuk yang berpanjangan lantas melapangkan dada. Ia juga berfungsi untuk membersihkan hati (kidney) dan jantung dan membersihkan lendir dalam usus. Buah tin sangat bermanfaat kepada pesakit buasir, dimana ia dapat membantu mengurangkan bengkak pada buasir dan seterusnya mengecutkannya. Buah tin juga membantu melawaskan kencing dan merawat sakit-sakit badan. Selain dari itu buah tin dipercayai dapat menyembuhkan penyakit bengkak telinga dan mempercepatkan pertumbuhan gigi bagi kanak-kanak.
 
Saffron
Safron atau nama lainnya ialah zafaran atau koma-koma merupakan tumbuhan herba yang sangat terkenal dan mahal. Safron ini diambil daripada bunga saffron crocus , sejenis bunga yang cantik dan berwarna ungu. Sehektar tanah hanya mampu menghasilkan lima hingga tujuh kilogram safron kering. Oleh sebab itu, safron sangat tinggi nilainya. Safron ini juga telah digunakan pada zaman Rasulullah lagi bagi menguatkan daya ingatan.
 
Tumbuhan ini sangat terkenal dengan khasiatnya :
- Kaya vitamin B1
- Kaya vitamin B2
- Mampu merawat jerawat dan penyakit kulit.
- Kandungan antioksida yang tinggi.
- Melembutkan kulit.
- Mencegah jeragat.
- Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan (dengan meletakkan 2 atau 3 urat filamen safron ke dalam susu-kepercayaan rakyat India.)
- Merangsang pertumbuhan sel-sel otak manusia.
- Menurunkan tekanan darah.
- Mencegah asma.
- Menambah tenaga.
- Meningkatkan daya imunisasi badan.
- Mengatasi masalah kitaran haid yang tidak teratur
 
Gam Arab
Gam Arab mengandungi pelbagai khasiat. Antara khasiat Gam Arab :
Meningkatkan Penyerapan Kalsium.
Seterusnya Membawa Kepada Kepadatan Tulang Yang Lebih Baik Dan Meningkatkan Kekuatan Tulang.
Pengurangan Usus Bocor Dan Toksin.
Meningkatkan Pengawalaturan Usus Pukal Dan Kelembutan.
Meningkatkan Horman Darah Mengurangkan Rasa Lapar.
Mengurangkan Risiko Jangkitan Usus.
 
Habattusauda
 
Mengandungi Lebih Daripada 67 Kandungan Bahan Aktif Di Dalamnya. Bahan-Bahan Ini Dapat Membantu Menyembuhkan Beberapa Penyakit Yang Sering Dihadapi Oleh Manusia. Hsauda Ini Ialah Satu Supplement/Ubat Yg Membetulkan Perjalanan Sistem Tubuh Seseorang Individu Itu. Ianya Akan Membersihkan Darah Dan Menjadikan Individu Itu Lebih Bertenaga Dan Sihat .


Habatussauda adalah kandungan penting dalam Berina C Plus..Berina C Plus (BCP) ni mmg digalakkan utk org yang mengandung, kerana Berina C Plus mengandungi herba sunnah iaitu herba makanan nabi seperti habatus sauda, madu, saffron gam arab. Ia membantu perkembangan otak bayi di dalam kandungan (kepercayaan orang india-mereka meletakkan 2-3 urat filamen safron ke dalam susu mereka). Kenapa nak menyusahkan diri, Berina C Plus kan ada.


 

 anak2 yg suke berina..

 berina bleh campur dlm susu k..
 TESTIMONI PENGGUNA BCP

Assalam..sharing dgn semua slpas mkn Berina C plus.. Early morning..sllu mmg mkn protien utk alas perut.. Dlm pkul 12 dh trasa lpar.. Pg td just mkn BCP..tnpa mkn protein..bdn brtenaga, fresh, n tk rasa lapar.. Smlm dh strt mkn 2 sachet once sampai stok. Mmg nyummies.. Mlm pun tk lpar..leh diet lg lh pasni,.utk ank2 pula sdng demam,bg mkn BCP 1sudu.. Nmpak energetic tkde lah lesu merengek..;)..so pd yg blum mncuba.. Anda semua harus cuba.. Tk rugi..krana ni makanan terbaik, jga tinggi khasiatnya...

Berina C Plus - Jus Minuman Sunnah Untuk IQ membantu menaikkan tahap IQ, menerangkan hati dan menguatkan daya ingatan serta hafalan. Amat berkesan dan para pelajar digalakkan menjadikan Jus Berina sebagai air minuman amalan setiap hari sebelum ke sekolah/kolej

INFO BCP
Berina C Plus (BCP) ni mmg digalakkan utk org yang mengandung,kerana Berina C Plus mengandungi herba sunnah bkn kacip patimah atau tongkat ali tp herba makanan nabi iaitu habatus sauda, madu, saffron gam arab..weiii bukan senang nak dapat ooo..kena beli dr org yahudi. sbb makanan nabi org yahudi yg monopoli. makanan sampah "junk" yahudi suh kita makan

Ia membantu perkembangan otak bayi di dalam kandungan (kepercayaan orang india-mereka meletakkan 2-3 urat filamen safron ke dalam susu mereka). Kenapa nak menyusahkan diri, Berina C Plus kan ada. 


ANAK KITA LEMAH DAYA INGATAN??
SELALU LETIH DI SEKOLAH ???

RESPON KITE SEBAGAI IBU BAPA???
OWHH TERLALU AWAL LG,
ANAK KECIK LG,
MMG BUDAK KECIK LAMBAT PICK UP....

JGN AMEK ENDAH YE MAMA2 DAN PAPA2 SEKALIAN....
DGN KHASIAT BERINA C PLUS INSHALLAH DPT MENJADIKAN MEREKA YG LAMBAT,CEPAT LETIH,LAMBAT PICK UP AKAN BERUBAH...

MARI KITA BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT...


 Anda mengalami Sembelit?

Simptom simptom menunjukkan toksin berlebihan di dalam badan anda :
1. Sering keletihan, kurang bertenaga
2. Masalah pencernaan seperti sembelit, kembung perut
3. Masalah tidur atau insomnia, mata merah dan mata gelap
4. Kurang tumpuan, rasa gelisah dan lemah daya ingatan
5. Masalah kulit seperti jerawat, eczema dan lingkaran gelap
6. Alahan pada system pernafasan seperti sinus, resdung, nafas berbau,
7. Masalah sendi , lenguh2 badan dan kebas
8. Masalah kenaikan berat badan dan tanda2 penuaan awal

simptom2 ini jika dibiarkan berlarutan boleh memudaratkan sistem badan manusia. toksin berlebihan adalah penyebab utama mengapa badan kita memerlukan supplement bagi menyingkir toksin dan menggantikan dengan vitamin2 penting bagi memastikan badan sihat dan mengelakkan dari penyakit...In shaa Allah..Tapi, jika anda terlalu sibuk, kami boleh membantu anda.

Sekurang2nya sediakan 2 set ini untuk keluarga anda....
1. Untuk anak2 dan keluarga anda...BERINA C PLUS
2. Untuk diri anda (kaum ibu)....BERINA C PLUS DAN COLLAGEN HERBALICIOUS WHITE....
#hasilnya ibu-ibu akan cantik dalaman dan cantik luaran #mantap,montok dan gebu...

 
Berina C Plus sesuai untuk semua golongan dari bayi hingga dewasa

Cadangan pengambilan Berina C Plus adalah seperti berikut:-
1. Utk bayi..hujung sudu saja
2. Utk umur 1 tahun ke atas..1 sudu teh
3. Utk umur 3 tahun ke atas 1 sachet
4. Utk peringkat Remaja dan dewasa 2 sachet sehari


TESTIMONI BABY BERBERINAAAA!!
tengahari tadi sy dapat stok BCP..sambil driving sy hisap BCP..teringat lak baby tengah demam n batuk selsema..saya suruh adik sy bagi baby sy sikit..dengan muka berkerut2 baby sy hisap2 cecair BCP yg ada kt mulut dia..alhamdulillah petang tadi dia tdur lena wpun masih meleleh2 hingus..pas isyak td sy ambil lg 2sachets utk diri sdiri..tgh syok hisap2 BCP..baby sy asyik pandang sy n sibuk nak capai BCP ni..sy pun bagi sikit..pastu dia mau lagi..beria dia capai BCP d tangan sy..sy bagi lg sikit..seronok dia hisap2..pastu dia mau lagi..aikkk..sy start risau sbb baby sy baru 5bulan..then mak sy ckp "bagi ja..ramuannya makanan sunnah kn..kurma, buah tin..xda mslh tu"..pastu sy pun bagila smbil bismillah n selawat..~
hasilnya..alhamdulillah..dia xda batuk n hidung xtersumbat..nafas x berbunyi mcm sebelum2 ni..n yg paling best..skrg dia tengah aktif main2 ngan neneknya..gelak sakan tu..good mood pulak dia..alhamdulillah..gembira hati sy tengok anak sy yg dah 1minggu x sihat kini kembali ceria ^_____^ jom berberina!! 

Write your review

BERINA C PLUS

BERINA C PLUS

SESUAI UNTUK
- Baby (6 bulan ke atas) - cuma hujung sudu sahaja
- Kanak-kanak (1 tahun ke atas) - cuma 1 sudu teh mencukupi
- Remaja & Dewasa - 1 sachet / 2 sachet

Mengandungi 15 sachet

Write your review

New products

» Do not allow new products at this time.

Specials

» All specials

Contact us

Our support hotline is available 24/7.

Phone:+60195776819

Contact our expert support team!